Ek lees ‘n tyd gelede in die koerant Dana Snyman se rubriek ā€œDie kiem van geweld is ook in myā€œ. Hy probeer verstaan hoekom hy ‘n streep in hom het wat gewelddadig wil reageer op dinge wat verkeerd is in die wĆŖreld, en voer dit onder andere terug na die manier waarop hy grootgemaak is en die gewelddadigheid van die samelewing. Hy skryf: ā€œEk word aangedryf deur iets in my wat ek nie altyd mooi verstaan nie.ā€

Ek vind in myself dieselfde neigings. Ek sĆŖ en dink en doen ook soms (dikwels!) dinge wat ek nie wil nie. En, soos Dana skryf, hĆ©t ons agtergrond en omgewing veel daarmee te doen. Maar nie alles nie. Want ander mense, uit ander omgewings, het dieselfde gewaarwordings oor hulleself. Ek dink nou byvoorbeeld aan koning Dawid wat in Psalm 51 met die sonde en sondigheid in hom worstel, en dan erken dat hy so gebore is (51:7). Of die wroegings van Paulus in Romeine 7 oor presies hierdie kwessie. In vers 15 sĆŖ hy: ā€œEk begryp self nie wat ek doen nie, want wat ek wil doen, dit doen ek nie, maar wat ek haat, juis dit doen ek.ā€

Die kiem van geweld is ook in hom, sluit Dana sy rubriek af, en ek wil antwoord: Ons is almal so. Die kerk noem dit die erfsonde. Ons is so gebore. Ons het dit van Adam en Eva geĆ«rf, diĆ© dwarsheid in ons. Dis deels waarvan ons verlos moet word: hierdie erfsmet. Daarom sluit Paulus in Romeine 7:24-25 sy wroegings hieroor af met diĆ© woorde: ā€œEk, ellendige mens! Wie sal my van hierdie doodsbestaan verlos? Aan God die dank! Hy doen dit deur Jesus Christus ons Here.ā€

Liberale teoloĆ« maak vandag veel daarvan dat die leer oor die erfsonde nie uit die Bybel kom nie. Augustinus sou dit glo uitgedink het. Ons is nie van nature sondig nie, sĆŖ hulle. Dis net die kerk en predikante wat dit sĆŖ sodat mense sal aanhou kerk toe kom en sĆ³ die kerk-industrie aan die gang hou. Eintlik is daar nie iets soos sonde en sondeskuld en sondestraf nie, sĆŖ hulle. Vergeet van die hel en die ewige verdoemenis. Dis Ć³Ć³k uitgedink, deur die naĆÆewe mense van die ou tyd. Vandag weet ons van beter. Jesus se kruisdood was nie ‘n offer om ons sondeskuld te betaal nie. Watter sondeskuld? Dit was maar net die tragiese einde van ‘n profeet wat deur sy eie mense misverstaan en verwerp is, soos baie profete voor hom.

Ek dink nie diĆ© soort nonsens van die liberale teoloĆ« gaan Dana help met die kiem van geweld in hom nie. Dana het hulp nodig. Ons het almal hulp nodig. Ons het Christus nodig om ons te verlos van onsself, soos ons in die ou Gesang 238 (nou Vonkk 56) gesing het: ā€œVerbreek in my voordurend, Heer, die neiging tot die sonde ā€¦ā€

image_pdfimage_print
Teken in op my artikels

Teken in op my artikels

As jy inteken, kry jy al die artikels in jou epos posbus!

Sukses! Dankie dat jy ingeteken het.