Wat moet ’n mens doen om gered te word? Paulus en Silas antwoord hierdie vraag in ons teksgedeelte: Glo in die Here Jesus, en jy sal gered word, jy en jou huisgesin. ’n Mens moet glo in die Here Jesus Christus. ’n Mens word gered deur geloof en nie deur die doop nie. Nie die doop was die sondes af nie, maar die bloed van Jesus Christus (HK 72). Die water is maar net ’n teken van die vergifnis wat God skenk. Hoe belangrik die doop dus ook al is, as instelling van God, as sigbare teken waaraan sy volk gekén word, word mense gered deur geloof en nie deur die doop nie.
Alle mense verstaan dit natuurlik nie so nie. Daar is mense wat dink die doop red jou op een of ander geheimsinnige, magiese manier, so al asof God deur die doop sy genade en verlossing in jou instort deur die bediening van die doop (soos die Roomse standpunt wel is). Hulle dink iemand wat nie gedoop is nie, kan nie gered word nie, en daarom is hulle soms paniekerig besorg oor ongedoopte pasgebore babas wat sterf.
Nou is daar mense wat sê die NG Kerk sien dit ook so dat die doop jou red en nie die geloof nie; ons doop immers kindertjies wat nog nie kan glo nie. Nou sê hierdie mense dat dit nie kan gebeur nie, dat ons nie kindertjies mag doop nie, want geloof is noodsaaklik. Dit is die geloof wat jou red, nie die doop nie. Ons teksvers sê dit tog ook duidelik. Die geloof, sê hulle, is die voorwaarde waaraan ’n mens moet voldoen voor jy gedoop kan word. Daarom kan kindertjies nie gedoop word nie, want die geloof moet eers daar wees om die doop geldig te maak. Hulle sê die doop is ’n daad van gehoorsaamheid van die gelowige, waarmee jy in die openbaar en voor God bewys lewer van die geloof wat in jou is.
Nouja, dat die geloof ten nouste aan die doop verbind word, daarmee stry ons natuurlik nie. Selfs by die kinderdoop, soos ons dit ook weer vanoggend hier beleef het, gaan dit nie sommer om enige kindjie wat sommer net gedoop kan word nie, maar gaan dit juis om kinders van gelowiges, en is die vrae van die doopformulier wat die ouers moet beantwoord, in wese ’n geloofsbelydenis wat hulle moet doen voordat hulle kindjie gedoop kan word.
Miskien wonder jy wat die ouer se geloof met die kind wat gedoop word te make het? Hoor net wat sê Paulus in ons teksvers: Glo in die Here Jesus, en jy sal gered word, jy en jou huisgesin. Hoekom kan hy dit sê? Omdat hy geweet het die hele huisgesin sou tot bekering kom? Nee, maar omdat hy God geken het, omdat hy geweet het: God werk so. God werk met huisgesinne. God werk nie maar net met die enkeling, een-een alleen nie.
’n Goeie voorbeeld hiervan is Gen 17, waar God ’n verbond met Abraham sluit, maar dan nie net met hom alleen nie, maar met sy hele huis: Ek bring ’n verbond tot stand tussen My en jou en jou nageslag en al hulle geslagte. Dit is ’n blywende verbond: Ek sal jou God wees en ook die God van jou nageslag (Gen 17:7).
God werk nie net met enkel-mense nie. Sy genade vloei deur die gesin. Dit is waaroor dit in die verbond gaan: dat God ’n ooreenkoms met ’n mens sluit, en daardeur sy hele gesin daarby intrek. Want in so ’n huis word die Here gedien en die kinders in die geloof opgevoed, en so ingetrek in die kring van die Here se liefde en genade. God sê sy belofte is ook vir hulle, vir die kinders. Daarom doop ons nie sommer enige kinders net omdat hulle kinders is nie, maar omdat hulle kinders van gelowiges is, in die verbondslyn gebore, omdat God se beloftes ook vir hulle geld, omdat Hy ook hulle God is.
Dit beteken natuurlik nie dat hulle vanselfsprekend gered is nie. Die doop is immers geen vanselfsprekende waarborg nie. ’n Mens kan die doop met ’n tjek vergelyk. ’n Tjek is ’n belofte dat daar êrens geld beskikbaar is. ’n Tjek is nog nie geld nie, net soos die doop nog nie verlossing is nie. Die doop is ’n belofte, ’n baie seker belofte, want dit is immers God self wat dit gee en doen. Hý lê sy hand op ons, op hierdie klein kindjie wat vanoggend gedoop word, en Hy maak ’n belofte dat Hy vir ons ’n Vader wil wees en ons wil laat opgroei as sy kinders, binne sy verbond. En dit is hier waar die geloof so belangrik is. Soos ’n tjek net ’n stukkie papier bly, totdat jy dit gewissel het, so met die doop: as jy nie die beloftes van die doop glo en aanvaar en jou eie maak nie, as jy jou rug keer op die God wat in die doop sy Naam oor jou uitroep, dan tree die beloftes van die doop natuurlik nie in werking nie.
Die geloof is nie ’n voorwaarde, ’n prestasie wat nodig is voor jy gedoop kan word nie, maar die geloof is tog noodsaaklik om die vrug van die doop te pluk. ’n Mens hoef nie eers te glo voordat jy gedoop word nie, maar as jy gedoop is en jy glo nie, beteken die doop en alles wat God daarmee vir jou belowe, vir jou niks, hoewel God natuurlik nooit sal ophou om te werk in so ’n gedoopte se lewe nie, soos die pa van die verlore seun wat angstig uitkyk dat hy terugkeer.
Daarom is die doopbelofte so belangrik. Die ouers belowe aan die Here dat hulle hulle kinders sal leer om in Hom te glo, sal leer om sy kinders te wees, sodat hulle die redding wat God met die doop belowe het, hulle eie kan maak en kan deel in die seëninge wat God aan sy kinders gee.
Hoe vaar jy daarmee, liewe ouer?
Ek moet dit ten slotte nog byvoeg: Die doop is nie net ’n belofte nie. Gelukkig nie. Die doop is ’n daad van God self. Met die doop kom belowe God nie net vir ons en ons kinders dat Hy ons God wil wees nie, maar kom lê Hy ook beslag op die een wat gedoop word. Hy kom merk die dopeling en sê vir hom: Jy is vir my spesiaal, en Ek sal spesiaal na jou kyk. Dit is ons troos, dit is julle troos vanoggend, liewe ouers: Julle staan nie alleen wanneer julle vanoggend hierdie belofte aflê dat julle julle kind vir die Here sal grootmaak nie. Julle staan nie alleen nie, liewe ouers, as julle elke dag worstel om julle kind op die regte pad te hou nie. God het julle kinders gemerk, hulle is nie net julle s’n nie, hulle is ook syne!
Glo in die Here Jesus, en jy sal gered word, jy en jou huisgesin.
Amen.
Duisende grootmense wat as babas gedoop was gaan verlore ?
Sien dit in samelewing deur die vrug en persooonlike opmerksaamheid
Hallo David
Ek dink nie hierdie is die plek om oor ‘n komplekse saak soos die doop te gesels nie. Ek kan maar net getuig dat my eie (kinder)doop vir my tot oneindige troos is elke dag.
Goeie dag, u het ‘n baie komplekse verduidelik gegee wat ek nie aan sola sciptura kan haak nie. Wat ek wel agterkom is dat in die protestante tradisie die bekeringsboodskap soos Jesus aan Nikodemus verduidelik het, geïgnoreer word en dat die siening is dat redding plaas vind deur geloof in die erkenning van die naam van Jesus. As ons glo in Jesus moet ons tog glo in alles wat Jesus sê ons moet doen. Die protestante tradisie fokus op gerief en antwoorde vir die onbekeerde. Dis my opvatting tot vandag. Ook die rede hoekom alle predikante aan families bevestiging gee dat hulle afgestorwenes hemel toe gaan.As u nie hier wil reageer nie , is u welkom om ‘n e pos te rig aan my.
Groetnis
Hallo Burger,
Ek is goed bewus dat daar verskillende kerklike tradisies is, en nie almal aanvaar die kinderdoop nie. Ek is onseker oor wat jy met die protestante tradisie bedoel. Soos ek dit verstaan, is die meeste denominasies wat nie Katoliek of Ortodoks is nie, Protestants. Maar dit net terloops.
In my Gereformeerde tradisie is die kinderdoop ‘n uitvloeisel van ons verstaan dat alles wat ons is, by God begin. Hy is die groot Verlosser, en die inisiatief van ons verlossing lê volledig by Hom, en nie in ons werke nie. Dis wat ons bely met Sola Gratia en Solus Christus. Ons kan alleen maar sy gawe van verlossing dankbaar aanvaar. Dit bly God se werk wat Hy uit vrye guns alleen aan ons skenk, nie ‘n prestasie van ons geloof nie.
Natuurlik moet ons wedergebore word (Joh 3), maar ook dÃt is God se werk deur sy Gees, soos Jesus verduidelik. Ons kan nie ‘n greep daarop kry nie. Ons kan dit net dankbaar erken dat die Gees ons verander en besig is om ons te verander. Wanneer Hy met dié werk in ons begin het, weet ons ook nie. Dawid bely dat God al van voor sy geboorte met Hom besig was.
Persoonlik dink ek dis ietwat van ‘n sweeping statement om die leerstuk van Sola Scriptura hier by te haal, asof ek nie die hele Skrif bely nie. Die doop soos die meeste tradisionele kerke aanvaar, is deeglik op die volle leer van die Bybel gegrond.
Dankie Ds vir u reaksie.
Bietjie oor my.Ek het geen teologiese agtergrond nie. Groot geraak in die NGK. Gewerk en nou afgetree.
Ek dink hier is baie gesels goed en sou seker beter gewerk het om ‘n koppie koffie. Maar in kort, al hoe ³meer verwys mense na tradisie binne ‘n geloofsverband. Tradisie lyk vir my bindend en ook iets wat gewysig kan word om te pas by jou denke.Persoonlik het tradisies my feitlik vernietig. Van buite het alles goed gelyk, maar ek was dood.
Ek het lank die doop formulier bekyk en glo my , hoe graag ek dit wou verstaan, sê Jesus, maak soos ek sê. Dis straight foward, so maklik dat ‘n mens wat nie kan lees en skryf nie, dit ook kan verstaan.
Dis is moeilik om te dink dat God vir ons die doop sal gee en dit so kompleks maak dat geleerdes nie altyd eens daarmee is.
Wat ek vandag weet,God is regverdig. Hy plaas in elke skepsel sê hart die begeerte om waarheid te soek. Sodra jy begin soek, begin Hy werk. Ons kies wat ons maak met die soeke. Glo my as ek sê ek was goed om daardie soeke so te bestuur dat dit goed lyk, sonder om waarlik die onder Jesus se gesag in te beweeg.
Vrede en Seën vir u.